das hier sind meine settings http://prntscr.com/eg0zem
MSI Afterburner | Gaming Tutorial-Reihe [Beta]
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Mit Umschalter für OSD kann ein Hotkey festgelegt werden mit dem wahlweise das OSD eingeblendet und ausgeblendet werden kann.
Hast du hier was angegeben? Wenn ja, im Spiel mal die jeweilige Taste drücken.
Ansonsten solltest du noch On-Screen Display Coordinate Space auf Framebuffer umstellen.
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So der Umschalter hat leider nix gebracht.
Der Haken ist raus, da ich keine Infos in den Videos oder Bilder haben mag =)
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Und welche Aufnahmetaste verwendest du nun?
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F12, wie die letzten 4 Jahre =)
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Ist F12 nicht die Screenshot Taste in LS17? Hatte das Problem auch mal das er nichts Aufgenommen hat, bis ich bemerkte das die Taste im Spiel belegt war.
F12 ist, soweit ich mich Erinner, die Screenshot taste bei Steam, oder? -
Die Screenshot Funktion ist natürlich deaktiviert. Unabhängig der Tastebelegung, die ja mit dem Problem nichts zu tun hat, hab ich auch kein HUD ingame.
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Also mittlerweile verzweifel ich mit MSI (ob es dadran liegt ist mir eher unbekannt^^),
Ich muss ja mit MSI R6 Aufnehmen da ExKode es bisher nicht hin bekommen hat das Spiel Aufnehmbar zu machen (denke es liegt an BattleEye, damit kommt DxTory nicht klar).
Zum Eigentlichen Problem: Wenn ich jetzt R6 Aufnehme mit den Einstellungen aus dem Start post, werden die Folgen Teilweise bis zu 35 min lang (R6 mit Rang wenn da mal 10-11 Runden rauskommen), dann kommen schon mal 184Gb Rohdatei raus, wenn ich das jetzt mit SSM und dann mit MeGui Encode werden das (letzte Folge) 6Gb. Ist das Normal? Bei den Dateien von DxTory kommen am ende (178Gb Roh) ca 2 Gb raus!!!
Der Upload dauert dann dementsprechend trotz 100k Leitung über 2 Std!!!Anderen vergleich habe ich nicht, da ich ja nicht das Gleiche Spiel Aufnehmen kann...
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6 GB sind doch recht normal für ein 35-Minuten-Video in guter Bildqualität... Ich lade hier teilweise bis zu 15 GB pro 20-Minuten-Folge hoch. Am Aufnahmeprogramm liegt das nicht, eher an der unterschiedlichen Komplexität der einzelnen Folgen. Je hektischer und wilder und greller und bunter es zugeht, desto größer werden die Folgen halt. Die Dateigröße könntest du höchstens mit SSM und MeGUI anpassen.
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Ach so, ok hatte ich nicht mit gerechnet^^
Qualität will ich mal so beibehalten, dann kann ich auch mit der Dateigröße leben. Habe bisher nur immer 20min Videos Hochgeladen und kein R6. Dann hat sich also meine Frage erledigt, danke dir Julien -
Ich glaub du würdest dann bei Far Cry Primal, Crysis 1 oder Formel 1 'nen Schock kriegen
Dirt Rally ohne Motion Blur auf Finnland ergäbe sicherlich auch sehr spannende Ergebnisse -
Code[list][*]Added initial Microsoft UWP applications support. Now RivaTuner Statistics Server provides full On-Screen Display, framerate/frametime statistics collection and framerate limiting support for sandboxed Windows 10 store applications. Screencapture and videocapture are currently not supported in UWP environment[*]Improved default On-Screen Display rendering configuration provides better default On-Screen Display appearance on modern mainstream PC display resolution. Now raster 3D rendering mode with Unispace font and shadow rendering are enabled and zooming ratio is set to 3 by default[*]Framerate is now displayed as integer value, however you may return back to floating point framerate representation with configuration file switch if necessary[*]Hook engine is now using alternate shorter x64 hook trampoline to provide compatibility with Windows 10 Creators Update Direct3D9 runtimes. The previous trampoline can be enabled via the configuration file if necessary[*]Hook libraries are now digitally signed by MSI to simplify and speed up the process of new versions’ whitelisting by third party anticheat systems. Thanks to MSI, EAC and BattleEye for making it possible![*]Fixed bug in Vulkan On-Screen Display cleanup code causing The Talos Principle to crash to desktop on changing video settings[*]Fixed bug is skin engine causing part of the profiles window to be rendered in solid black color when using layered skin composition mode with alpha channel[*]On-Screen Display is no longer being rendered improperly when switching between vector and raster On-Screen Display rendering modes during Direct3D1x application runtime[*]FCAT overlay support is no longer limited to vector On-Screen Display rendering modes in Direct3D1x applications, now it is also supported for Direct3D1x applications when raster 3D On-Screen Display rendering mode is enabled[*]On-Screen Display shadow in now rendered in proper RGB colors instead of BGR in On-Screen Display preview window[*]New On-Screen Display shadow rendering for raster 3D mode provides improved shadow rendering quality for some combinations of fonts and low On-Screen Display zooming ratios. The previous mode can be also enabled via profile if necessary[*]Now “Delete profile” button is unlocked when “Hide pre-created profiles” option is enabled and template based profile is selected[*]Now you may hold <Ctrl> when pressing “!dd profile” button to create a profile for currently active 3D applications, or hold <Shift> to create a profile with disabled application detection (i.e. exclusion) for currently active 3D applications[*]Added On-Screen Display transparency support. New On-Screen Display color picker window allows you to adjust color opacity level to make On-Screen Display to appear semi-transparent if necessary. Please take a note that transparency if fully supported for raster 3D On-Screen Display rendering mode. Some symbols of polygonal vector 3D font can be rendered with artifacts when transparency is selected and vector 2D mode doesn’t support transparency at all[*]Added On-Screen Display background color fill mode. New “On-Screen Display fill” option allows you fill underlying On-Screen Display area with solid or transparent color. Fill color and transparency level can be customized in “On-Screen Display palette” colors list[list][*]Improved shared memory layout. Now each running 3D application entry contains x64/UWP application architecture usage flags in addition to previously available 3D API usage flags[*]Added text formatting tags support for On-Screen Display text. Now the client applications using RivaTuner Statistics Server to render a text in On-Screen Display (e.g. AIDA, HwInfo or MSI Afterburner itself) can apply custom text colors, alignment, size and position to some parts of displayed text. Format tags are fully supported for raster 3D On-Screen Display rendering mode only, some tags are ignored for vector On-Screen display rendering modes[*]Improved On-Screen Display text macro translator. To provide more flexibility and customization %FRAMERATE% macro is now deprecated and replaced with new tags allowing printing application specific framerate, frametime and 3D API independently[*]Updated RTSSSharedMemorySample sample code. Now the sample demonstrates text format tags usage and shows you how to apply custom On-Screen Display color, subscript style and custom alignment to a text rendered in On-Screen Display from a client application. The sample also demonstrates framerate display via both %FRAMERATE% macro and new tags[*]Now you may detach and set custom position and size of preview window by double clicking preview window area. Increased size of preview window can be useful if you prefer to adjust On-Screen Display position visually via dragging it inside the preview[*]Now you may right click preview window area and select “Capture screenshot” command from the context menu to automatically capture screenshot from currently running 3D application and use it as On-Screen Display preview background, or use“Load” command to open and load some previously captured screenshot. This feature can be useful if you prefer to adjust On-Screen Display position visually via dragging it inside the preview. Original On-Screen Display preview window background can be restored with “Clear” command from the context menu[*]Added On-Screen Display support for Direct3D11 applications using alternate frames presentation technique (e.g. Halo Wars Definitive Edition)[*]Added power user oriented profile compatibility setting, allowing enabling alternate VTable based hooking for Direct3D1x applications concurrently presenting frames from multiple threads (e. g. Forza Horizon 3 or Halo Wars 2)[*]Added power user oriented profile compatibility setting, allowing enabling pure Direct3D12 On-Screen Display renderer for some Direct3D12 applications conflicting with D3D11on12 interop layer (e.g. Halo Wars 2)
MSI Afterburner hatte ja mit dem Creator's Update von Windows 10 auch Probleme, die version behebt das.
So ein "Creator's Update" von Windows 10 macht mir gerad noch mehr Angst vor Windows 10 - wenn alles nicht mehr geht, was ist mit Sachen die nicht mehr Updates einfahren? oh seriously.. Also vermutlich noch weniger Programme & Spiele die mit Win10 noch laufen.. -
MSI Afterburner hatte ja mit dem Creator's Update von Windows 10 auch Probleme, die version behebt das.
So ein "Creator's Update" von Windows 10 macht mir gerad noch mehr Angst vor Windows 10 - wenn alles nicht mehr geht, was ist mit Sachen die nicht mehr Updates einfahren? oh seriously.. Also vermutlich noch weniger Programme & Spiele die mit Win10 noch laufen..Also neues MSI Downloaden und vorher Deinstallieren, kannste mir einen Tipp geben wo, bzw wie, ich die Einstellungen Saven kann?
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Du brauchst nur den RTSS updaten, Afterburner ist noch immer 4.3.0.
Und wenn du Afterburner deinstallierst, wirst du gefragt ob du nur updaten und demnach die Einstellungen behalten möchtest, oder ob es eine volldeinstallation werden soll.
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Du brauchst nur den RTSS updaten, Afterburner ist noch immer 4.3.0.
Und wenn du Afterburner deinstallierst, wirst du gefragt ob du nur updaten und demnach die Einstellungen behalten möchtest, oder ob es eine volldeinstallation werden soll.
Ich seh grad, ich hab noch die Version 4.2.0 vom MSI^^ Updated der den Riva automatisch mit?
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Nö.
Dann erst MSI Afterburner updaten und danach RTSSMSI Afterburner vorm Deinstallieren beenden, neue installieren, Rechner neustarten
MSI Afterburner schließen vor Installation von RTSS 7, RTSS 7 installieren, Rechner neustarten. -
Nö.
Dann erst MSI Afterburner updaten und danach RTSSMSI Afterburner vorm Deinstallieren beenden, neue installieren, Rechner neustarten
MSI Afterburner schließen vor Installation von RTSS 7, RTSS 7 installieren, Rechner neustarten.Ok, den MSI hab ich jetzt geupt, hab gedacht der MSI updated/Installiert den RTSS direkt mit! Aber jetzt sehe ich das der immer noch version 6.3.0 hat...
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Machs doch einfach so wie ich dir schrieb.
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Jo hatte ich nachdem ich geschrieben habe auch gemacht, sieht jetzt ja richtig Stylisch aus der RTSS7^^
Hab erst mal ewigkeiten den Button für das Setup gesuchtDa ist ja was neues zu gekommen: Injection Delay, das kann ich doch aus machen oder?
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Ich kann im MSI Afterburner nur MagicYuv 32 Bit auswählen, kann der 64 bit nicht?
Ebenfalls ist Qualität auf 85% ausgegraut, warum nicht 100%?
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